måndag 29 december 2008

We was always taking long walks, and we was always looking for a guy named "Charlie".

Nu har mormor och morfar åkt hem.. Känns tomt, är tomt. Igår fyllde både morfar och morsan år, farmors födelsedag var det också. Jag firade henne ändå, lite, i hjärtat och minnet. Snart fyller pappa också år, nyårsafton. Har gjort hans present, gjorde den igår, han har lovat att han ska använda dem så jag ska bara stryka dem! (Det är ett par specialdesignade långkalsonger gjorda av mig.) Igår grävde jag även lite i förrådet, letade efter min speciella mössa utan resultat men hittade dock annat roligt! Nämligen gamla kläder som mor och far har haft. Tog fram lite som jag kan använda nu, morsfars tyckte att det ser hemskt ut men jag förstår inte varför. Förstår inte varför jeansen som man då skulle ha uppe under armarna inte kan få sitta som normalt, nere på höfterna. Jag har det ändå, trots deras ord. Gillar pappas t-shirts också.

Idag var en rolig dag, hittills i alla fall. Förutom det att mommo och moffa åkte så klart men ändå; det var fyrkamp nere på sjön. Fyra lag tävlade om den ärade första platsen i basket, yxkast, fyrhjuling och "drag" race. Det där med fyrhjuling såg ju himla kul ut tyckte jag, nya och med dubbdäck och på isbana. Tror ni jag blev glad eller inte då de frågade efteråt om jag ville provköra!? Så på med hjälmen och starta den och ut på banan. Jag lovar att om nån tagit tid så skulle det inte blivit så dålig. Presenterade mig för nya platschefen på hotellet och jag har kanske jobb i påsk. Sen sa Sune "bakhjul" Andersson att jag fick köra upp hjulingen och parkera den uppe vid hotellet så det gjorde jag. Lekte lite och sladda hann jag ju självklart med. Tur som jag har så skulle Marcus hem samtidigt som mig så jag åkte med honom bak på skotern.
Ikväll blir det till att filma lite skoter, brorsan har fått sin nya digitalvideokamera så eftersom jag är duktig jag så ska jag filma och redigera. Om jag inte fryser händerna av mig, förstås.
Som en vis profet en gång sa: Kör som om du vore jagad men ha lugnet som om du vore på semester.


Vet inte vart jag tar vägen på nyår, om jag åker till Saxnäs kan jag råka träffa på en viss person om denne kommer från Vilhelmina och då finns det risk för att jag blir påhoppad. Annars kanske jag åker till Forsmark/Tärnaby. Vill ändå dit och se på nya utekläder. Eller så åker jag till Österstrand/Åsele. Västerbotten har många erbjudanden, ska ändå bara ta det lugnt så. Om jag bara blir hemma så blir det som vanligt att köra skoter upp på fjället för hundarnas skull, fyrverkerihelvete.
Ramlade in på bilder på dig vid två tillfällen bara idag, typiskt. Kan inte nån censurera?
Fick veta att en viss person ska jobba den 3-4e... Så den missar min match och får mindre tid med mig, men jag är ändå glad att pengarna rullar in. Cash är bra, I walk the line.

Inga kommentarer: