torsdag 18 december 2008

Vacation's when you go somewhere... and you never come back.

I lördags var det en dag då man firade Lucia, men också en dag som några minns och sörjde. Ett år kan gå så snabbt, en person kan försvinna men finnas kvar i andras minnen och tankar. Vila i frid Pär...

Idag var jag på skolan, min gamla grundskola. Träffade föredetta lärare och åt en hel massa. Fick låtsas vara en kusin i en klass, lönlöst eftersom alla vet vem jag är men det var bra ändå, vi såg film. Sen åt vi lunch, julgröt och julskinka åt jag och sen gick vi och såg slutet av filmen och åt okladdig kladdkaka med jätterinnig grädde. Jag har hört talas om att eleverna ska ge sin lärare ett äpple men jag fick ett äpple av en lärare som inte ville ha det. Jag åt halva, sen var jag mätt och morsan fick resten. Åkte innan långdansen, skulle ändå inte kunnat vara med pga nyckelbenet. Jag gillar på ett sätt att det är en så liten skola och att innan jul dansar alla elever runt hela skolan för att sen ha gruppkram i sportis. Saknar det lite, det var mys.

Fick ett gott skratt när jag skulle hem, för den lilla, lilla bilen drog en liten, liten släpvagn med en liten, miniskoter och på håll såg det rätt okej ut. Sen när man gick närmare inser man att allt verkligen är lika litet som det ser ut på håll..
Varit med Kattis ikväll <3 Sen har jag och bror varit ute med skotern, äntligen! Det är vatten på sjön men det är lugnt. Ramlade av två ggr då vi burkade för djupt och jag blev trött i benen och svettig men jätteglad är jag ändå!

Varför håller jag så ofta på att få panik numera? Jag vill inte, tycker det är jobbigt, vill att det ska sluta... Vill sova bort min tid, trycka ned tårarna och lugna andningen och bara hoppas att allt ordnar sig. Låt mig flyga från det här, försvinna.

Inga kommentarer: