söndag 9 november 2008

*Home Sweet Home*

Tretton timmars bussresa är inte trevligt! Lyckades sova nästan hela vägen men ändå... Det var dubbeldäckare och jag fick hela nedervåningen för mig själv så gott som hela resan. När två jobbiga typer skulle sätta sig där bredvid började jag prata om magsjuka med Filip i mobilen och efter det flyttade de rätt snabbt ;)

I Vilhelmina träffade jag äntligen Filip som både hämtade mig och skjutsade mig till bussen. Vi åt på statoil och fikade sen på Ica. Yiihaa. Han konstaterade också att mina muskelknutar börjat mutera sig till ben eller liknande hårt material.

Kommer att tänka på att jag ska berätta om helgen. Fredagen gick genom Kiruna, bokstavligen. Vi gick i tre timmar runt runt och gjorde allt möjligt. Dansade runt en julgran (!?) sprang och hoppade omkring. Följde sen J in och skulle dricka te men det glömdes bort. Kom hem sent, sov hårt och vaknade till en hårdare verklighet. Skola hela lördagen med samiskan, sen gick jag hem och sov. På kvällen blev det helkväll med J. Såg tv, drack te med myyycket honung, gjorde chokladbollar med invandrarbakgrund och bara tog det lugnt. Myys!
Tre timmars sömn och sen denna bussresa.

Nu sitter jag vid tv:n med farsan.
Jag älskar Mio

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha invandrarbakrund :) Negerbollar heter det ju!

Roxxy sa...

hahaha ja men det får man ju knappt säga nuförtiden så man måste ju vara korrekt!