tisdag 6 januari 2009

Doin' my time

Det nya året so far: Jag åkte från Klimpfjäll en sorgsen morgon. Kramade Mio så jag trodde hjärtat skulle brista och sen försökte jag svälja tårarna och sova en stund i bilen. Men det slutade med att jag fick köra halva vägen eftersom morsfars var för trötta. Trött var även jag, nästan så det blev hallå vägkant. I Vilhelmina körde vi förbi Sportringen och Statoil där jag åt en grillad i baguett. Sen tog jag min packning och hoppade in i bussen till Jenny som suttit där sen ett par timmar från Östersund. Vi hittade en låda med knäck, mums sa vi och tog den innan nån saknade den. Efter ett par väldigt många timmars småprat och sömn så var vi framme i Kiruna där vi tog vårat pick och pack hem till Skyttegatan. Sen blev det tv med knäck och efter det mys.

Lördag morgon börjades med att hoppa på bussen igen men denna gång destination Pajala. Men dra du åt Pajala som jag brukar säga, nu gjorde jag det. Förlust men det var på nåt sätt kul ändå. Förutom att mitt nyckelben fick tejpas och min käke slogs ur led. Sov hela vägen hem och sen tv med knäck och mys. Sovkompis är alltid nice.

Söndag var det dags för match igen! Mot... Pajala... Revanch! Vi vann med 9-6 och vann därmed för första gången denna säsong. Jag fick inte vara med så lite sur å besviken men nej nej inte deppa ihop för det utan nya krafter! Om ett tag i alla fall. Hur man äter upp en låda full av knäck går snabbt kan jag säga, även att kuddkrig blir man aldrig för gammal för. Inte allmänt bus heller för den delen, alldeles svettig blev jag innan slutet. Lugnade mig en aning så jag inte skulle smälla ner filuren i golvet en fjärde gång och sen gick vi och la oss. För att vakna upp idag.

Idag har jag bara sprungit runt känns det som, först Matto för att hämta mina skridskor, sen till Inter Sport, vidare till Geologg till Fitts för att sedan hamna hos Steffo. Där åt jag kassler, mums, älskar det! Det blev ingen armbrytning skrev min tränare och det var ingen innebandy heller så jag följde Steffo på hans älskade basket. Där kollade jag in lite folk och spelade. Får se hur min basketkarriär går... Bytte om i killarnas, tyckte det var bäst så. Sen gick jag hem och här hemma har jag skrivit ihop en helt suverän berättelse, om filur, stöveln och utanstuds. Messat lite med en och pratat med en annan. Ensam inatt, det känns... riktigt ensamt. Canada-Sverige inatt, sprolla roll vem som vinner, jag gillar båda länderna! Nu ska jag tänka på dig å dig, kanske på du med. Bara jag vet, vad som föregår i mitt huvud och knappt det.

Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

bball 4 life girl ;) krams

Roxxy sa...

nja, floorball <3
men bball är okej ändå