torsdag 22 januari 2009

Bara dårar rusar in

Igår var en speciell dag. Det var nämligen första dagen i min basketkarriär! Har varit på en enda basketträning i hela mitt liv och har annars bara spelat det för skojs skull på typ skolan. Igår spelade jag match, en träningsmatch men ändå. Vi vann! Så klart. Jag gjorde två poäng så jag är nöjd. Men fick även två foul, men men, ingen förlust. Varken jag eller nån annan fattar hur jag lyckas hamna med i allt... Snart ska nån ringa mig och fråga mig om mina tankar osv om vindkraftverk. Snart beger jag mig även till huvudstaden i sann Denim Demon anda!

I alla fall, sedan hade jag inte lite bråttom, skulle hem och hämta klubban, iväg och äta vilket jag gjorde på geo. Sen iväg på innebandyträning, hann aldrig byta om så jag var där i basketens matchdress. Lite... annorlunda.

Sen var det ju så att jag inte hade tänkt så noga när jag klädde på mig och gick till basketen, så jag hade mina tightaste jeans. Så i stället för att ställa sig för att byta om på sportis eller kränga på sig de ultratighta jeansen och långkalsongerna över shortsen så gick jag som jag var. Täckjacka och shorts.
Var ett tag på syjuntan, fick min mössa som blev som jag ville ha den och jag gjorde även ett eget mönster på den. Sedan gick jag hem med rödluvan i mina shorts. Hemma satt jag och umgicks med Jenny vilket var trevligt och som vanligtvis blev rätt sent. Jag var konstigt nog på ett väldigt bra humör, kanske fått en köldknäpp så jag satt och sjöng och tränade hela resterande kvällen.
Jag saknar...

Inga kommentarer: