tisdag 21 oktober 2008

TuggummiTankar

Dagen har varit... jobbig!
Först föreläsning i två timmar vilket inte var så jobbigt. Sen fika på Safari vilket bara var trevligt och mysigt. Men efter det har jag jobbat nästan hela tiden med mitt egna arbete inom Turismen.. Skriva om marknadsföringen inom Vilhelmina kommun!? Visste ju som redan innan att den kunnat vara bättre och jag har ingen aning om hur jag ska kunna göra en 30 minuter lång presentation om ämnet. Upptäckte att det fanns bäversafari, det var nåt nytt. Reagerade också då jag såg ordet "shopping" men det var inte så konstigt då jag läste att de menade att man kunde inhandla jakt- och fiskeutrustning... Eller en kåta...

All övrig tid har jag ägnat mig åt att tänka. På vad kan man undra? Mycket bra fråga men väldigt tråkigt svar.. Eller tråkigt vet jag inte men tråkigt att det bara är i stort en sak som idisslas i min hjärna just nu. Som har malts på nu i cirkus 10 dagar och skulle må bra av att släppas. Men nej! Det sitter kvar som tuggummit man kan hitta uppe i lampan i hissen (som jag upptäckte av en slump).

Nytt citat från Sunes Jul är från då Sune försöker tjuvlyssna på julrimmen:
-Inte tjuvlyssna! Du skulle ju inte fuska?
-Nej jag fuskar inte, jag var skrynklig om örat och behövde stryka det mot dörren! Förstår du?

I övrigt har jag sett färdigt alla avsnitt nu så nu måste jag komma på något nytt att titta på... Förslag?

Nu är också gullgubben hemma igen, om jag nu fick kalla honom för det?!

...Saknar...
Hur länge och mycket är det värt
Att vänta och fundera
Vända och vrida
*?*

Inga kommentarer: