fredag 17 juli 2009

14 timmar kvar..!

Harry Potter går på bio. Inte i Vilhelmina förrän i augusti då va för de är lite efter men i övriga Sverige. Åsele är överfullt av marknadsbesökare, festisar, vänner och bekanta. I Kiruna finns också folk jag saknar. Grattis Ello som fyllde 19 igår!

I Klimpfjäll sitter jag, nu är mamma också hemma och bakar tårta. Och klagar på sanden som täcker golvet som har följt med kängor och kläder. Inte så lätt att städa när det kommer nytt varje dag. Nu har jag i alla fall tagit ett fotbollsbenskydd så jag slipper bli så blå då jag blir sparkad. Tur att andra har plåster då och då. Hittills har jag bara behövt ett då jag skulle skära lite kött. Inga uppbrända fingrar än heller som tur är, ta i trä. Sebastian flög en sväng igår och gjorde illa benet.

Nu, dammsuga (lönlöst tycker jag), äta, göra sig i ordning och åka igen. Ännu en kväll/natt i Jilken lät det som. Häromdagen gick jag och la mig efter kl 6 på morgonen, lite annorlunda arbetstider men de passar mig rätt okej.

Puss hej

2 kommentarer:

Milla sa...

Åsele? :)

Jenny sa...

Du skulle ha kommit till östersund och gått på harry potter med mig:)