onsdag 22 april 2009

Shattered Glass

Visst har jag sagt att jag riktigt ogillar sjukhus? Gick dit och kom faktiskt i tid men bara för jag tänkte fel på tiden. Om det var tiden jag tänkte hade jag kommit för sent så det var ju tur att det inte var den tiden. Så fick jag göra EKG först, hade lite väl snabba hjärtslag men det var nog bara över att jag var spänd och rädd för vad som skulle komma efter. Sen bytte jag sal, fick lägga mig på britsen igen, bedöva. Grät en skvätt, pratade en hel massa för att försöka att inte tänka på operationen och försökte att inte spänna mig. Sen typ en 40 min senare var det klart och jag ska nu ha en bit mindre tånagel på lilltån (har inte kollat efter men jag kände när de grejade och det var nog!). Jag trodde det var klart allt sen men så säger den för en gångs skull snälle doktorn att han skulle bjuda mig på lite blodprov också. Hur man nu kan bjuda på det? Jag menar, det är ju mitt blod de tar! Så det blev lite mer adrenalinkick och panik men det gick bra. Sen var jag duktig och gick till Skytte, fast de sa att man helst inte skulle gå på foten så mycket de närmsta timmarna. Nu börjar bedövningen släppa mer och mer och jag ska ut och vandra lite till, ska bara slänga undan lite kläder från golvet.

TjoppTjopp

2 kommentarer:

Anonym sa...

nageltrång? :o

Roxxy sa...

nää kluven tånagel sen idrotten i grundskolan xP antingen från att en hoppade på den eller sen jag spelade hockey i vanliga gympaskor ;)