måndag 27 april 2009

iF U see:K aMiE

Jag har kommit på att man inte ska ha potatis i strumpan. Och att jag trivs med i alla fall en sak jag har i mitt liv. Önskar bara att jag inte jämt måste vara så otroligt blyg och försiktig. Är det då andra i min närhet är det och så blir det runt runt. Som på innebandyn, om jag försöker inleda ett samtal med någon och inte får mycket respons. Vad ska man göra då? Jag personligen försöker dölja min bortkommenhet och sen så vågar jag kanske inte försöka igen. Om jag inte bestämt mig då att det är viktigt och att jag ska visa, mest för mig själv, att jag inte är blyg. Inte för att det var just innebandyn jag tänkte på då men det var bara ett exempel.

Jag är en ganska fundersam person och är det någonting jag inte vet så måste jag oftast kolla upp det. Har alltid varit det, kunde väcka mina föräldrar mitt i natten för att fråga saker. Som en gång då jag frågade pappa cirkus 4 på natten hur man räknade ut volymen på en fotboll.. Inte bara bra fakta brukar fastna i min hjärna utan även sån man kan klara sig utan. Bilregistreringsnummer, antalet tomma ölburkar på väg till träningen, texter. Allt möjligt. Sen att man kan gå tillbaka i minnet och ta ut det man vill veta i efterhand. Undrar om det går att träna upp så man får minne som Kyle XY? Som är otroligt snygg på tal om gungstolar.

Skickade just iväg ett sms som jag verkligen menar. Nu ska jag dricka några liter vatten, se nån film eller serie och sova om jag kan. Drömma nåt fint.

Love me, Hate me
Over and Out and Away

Inga kommentarer: