söndag 12 april 2009

Norrland runt

Vissa beslut är inte lätt att ta, helst när man vill lika mycket eller måste. Nu sitter jag i alla fall hemma i Klimpfjäll, men bara en kort stund för sedan ska jag och bruschan köra tillbaka till Forsmark. 95 mil på tre dagar, yesyes. Var i Tärnaby igår och kollade lite på skotertävling, kläder och träffade Matilda som jag inte sett på år och dag känns det som. Har även hälsat på mina trebeningar som även är mina fyrmeningar, inavel?
Annars är det bara skoter, Mio och steeek. Fast på måndag åker vi vidare igen, till Åsele och till renarna. Jobba lite, vi ska flytta med dem tillbaka upp hit i fjällen från kusten där de är på vintern. Lär träffa Kattis då och det ska bli kul!

Just ja, i natt satt jag och hade så otroligt tråkigt i Saxnäs. Brorsan och hans klass stod i garderoben för att tjäna pengar till deras klassresa och jag skjutsade och hjälpte till. Nästan jobbigt att vara på nåt sånt utan att göra något särskilt men ändå måste vara nykter och ha tråkigt. Att sen dessutom stå ut med två av den förfärliga familjen N... Ja vi håller oss nog bara till N, inga namn nämnda.

Nu ska jag träffa Mona, Annica, Filip och kanske våra grannar innan vi ska köra tillbaka till Forsmark. Grusvägen lär ju vara ännu värre idag, lite drygt.

Synd att du inte kunde ta iaf bara lite tid till att träffa mig, känns ju bra... Eller inte.

2 kommentarer:

Milla sa...

Sry, jag vet att jag är dåligt barn... Om det var mig du syftade på... =P

Anonym sa...

<3grusvägar<3