måndag 15 juni 2009

Fullpackad bil, kalas och knas

Körde till Klimpfjäll från Kiruna efter en natt med väldigt lite sömn men betydligt mycket mer snack. Jobbigt att säga hejdå, helst till Jenny faktiskt eftersom jag inte vet när vi träffas nästa gång. Tog med mig alla mina kläder jag hade där så bilen blev full. Får se när det blir nästa gång jag åker upp! Saknar redan en del av folket där. Hade laddat upp med energidryck, godis och fullt batteri på mobilen så jag skulle hålla mig vaken och det gick ju väldigt bra faktiskt. Stannade till i Vilhelmina, fick en huvudvärkstablett, kramades med Jennifer och sen åkte jag vidare. Var hemma klockan ett och en viss Mr blev mer än glad att se mig så han pussade mig så jag blev alldeles kladdig. Sedan kröp jag ner i min härliga dubbelsäng och blev omhållen tills det blev för varmt och jag somnade.

Skolavslutning dagen efter och jag klev upp tidigt efter bara 4-5 timmars sömn för att packa ur bilen, tvätta bilen, äta frukost och göra mig i ordning. Sedan skjutsade jag bror och farsan till Fatmomakke. Där träffade jag många. Höll på somna i kyrkan men sen var det slut. Och det var även brorsans år i grundskolan. Grattis! Sedan hem, sova och sånt.

Bakade kladdkaka som vi bjöd Pelle, Åsa och Julia på plus lite tårtor. Gott. Kollade på tapeter och valpar på internet. Sedan var det 50 års kalas! Lagomt mycket folk, såna man inte träffat på ett tag. Och några nya ansikten. Faktiskt väldigt trevligt. Sång, musik och mycket prat blev det. Kom hem halv tre.

Idag var en lugn dag. Imorgon ska jag baka muffins och kanske träffa Strix lite mer. Några funderingar... Vill man verkligen så går det? Eller? Är det bättre att underskatta eller överskatta?

Jag får inte, borde inte. Jag tänker i vilket fall vänta och se nu. Men vänta och se vadå egentligen? Vad är det jag förväntar mig? Hojja, varför ska allt vara och bli så dokusåpalikt...
Nu ska jag kolla på mitt senaste mms en gång till och så se om jag får sovkompis i alla fall ett litet tag, tills det blir för varmt som sagt.

Inga kommentarer: